Monday, May 31, 2010

ungar !

Bsöket hemma hos Bassel igår var väldigt kul. Han bebisar är så söta. De två äldsta är 1(och 9månader) & 3 år. Först var de blyga, vågade inte komma fram. Men sedan vande de sig lite och blev jätte pratglada. SÅÅÅÅÅÅ SÅÅÅÅ söta verkligen. Lolo & Zein heter de.

Lolo är liten och knubbig. Egentligen är hon inte så liten, om man kollar på henne tror man hon är runt 3 år gammal. Hon pratar och disskuterar och äter allt hon får tag på Samtigit. Älskade henne verkligen.

"BADI KASRAK" sa hon till sin pappa hela tiden :P Det betyder typ "jag ska slå sönder dig". Skrattar högt. En liten plutt skall slå sönder jätten Bassel. Ännu roligare är att det int ropar mamma & pappa på sina föräldrar, utan Bassel & Tina. När de skulle visa mig något eller prata med mig om något, och ville ha min uppmärksamhet sa det "habibi" (=älskling). Ville äta upp dem.

Bassels fru var också otroligt trevligt. Det blev alvarligt snack om att jag skall komma tillbaka till jobbet om ett år. Jag är så sugen på att ta examen nu!





Idag var det fest på jobbet (nästan). Igår fyllde de ut den sista stora slaben på bygget och därför bjöds alla arbetare på mat idag. Briana (kryddat ris med kyckling). Alla var överlyckliga!

Annars var dagen bra. Inget speciellt som hände. Lite möten på kontoret. En kille har varit i sitt hemland Syrien och pappan kom och bjöd mig på sötsaker from syria today. Nice Nice.

OCH JUSTEEE, för att inte glömma att nämna. Jag var och käka på safeer idag. Tror ni inte gubben (som by the way är äldre än min farsa) frågar om han kan få min mail så vi kan hålla kontakten. Jag rymde typ därifrån. Vet inte om jag borde ge honom, men fattar inte riktigt vad han ska med den till ? ANY COMMENTS MY FRIENDS? Borde jag äta på andra sidan de sista dagarna ?

2 comments:

  1. hahahahhahahahahaha HAHAHAHAHHAHAHA XD det tycker jag!! andra sidan, PLEASE!!!! You are too cute, my Hannitan! Too irresistible!! <3

    ReplyDelete
  2. hahahahahahahah, DUUUU ÄRR SÅÅÅ SKÖN FRESSOTA. Thx 4 yout coment gullet

    ReplyDelete