Thursday, May 13, 2010

Kort dag...

Av någon anledning var det bara halvdag idag. Någon kjekh eller liknande skulle komma till the pearl och hela området skulle stängas av. Folk fick inte vara där. Därför fick man packa ihop och dra, när man knappt hunnit fram.

Man var tvungen att vara snabb. Gick upp våning för våning och tog kort när de jobbade. På toppen var det Förberedning för att fylla ut sista taket. Min rygg var helt plöt när jag var framme. Asså man kände hur vatten RANN ner för ryggraden! 43 grader varmt ute, och folk varnar mig för att det kommer bli värre. HUM...

Hur som helst. Maro plocka upp mig och vi gick och åt italian-food. Det var gott och mättande. Glass efteråt yummie. (Tror det var italiens glass)

Något lustigt hände idag. Jag tror jag skrivit om det i tidigare inlägg. De allra första dagarna när jag kom till Qatar var jag på Citycenter, där kom en kille fram till mig och börja prova massa olika sprayer på min arm. Jag följde sedan med honom in i butiken och han börja plocka fram och visa massa grejer. Strax innan jag skulle gå skaka han hand med mig och fråga vad jag hette. Han sa att han skulle bli glad om han fick se mig en gång till.

Idag när jag och Maro åkte till ETT ANNAT center för att äta denna italienska maten gick jag förbi en liten affär. Gissa vad det var för affär och vem som jobbade där!
Det var samma affär som den på citycenter (fast här var den lite mindre och som ett utställ inte riktigt en butik). Där stod samma kille som jag sett på CityCenter och jobba. När han såg mig log han SÅÅÅÅÅ stort och kolla på mig med förvånande ögon. När han sedan såg Maro, snegla han lite och bara förtsatte glooo. Herregud vilken moment det var. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta.

Påvägen tillbaka var vi ju självklart tvungna att gå tillbaka samma väg. Vi kom EXAKT fram till den lilla butiken, så kom Maro på att han glömt något, så vi vände tillbaka, och sedan tillbaka igen. Snacka om skämmigt att gå förbi 1000 gånger. Maro frågade mig varför jag typ gömde mig bakom honom och när jag berättade sa han jäättte högt:
- VAR, vem? var är han?
Precis utanför butiken var vi
SKÄMMIGT!

Dags för en helgdag. Egentligen vill jag till jobbet. Tycker det är så kul. Jag var förbannad för att jag var tvungen att gå hem tidigt idag!

Ha en bra dag allihopppaaa =)

Puss & kram gullebarn

No comments:

Post a Comment