Saturday, May 8, 2010

Helg/ny vecka

Det var en skojig helg. Vi åkte runt till lite olika ställen. Bland annat var det en utställning. Denna gången var ämnet bröllopp. Man kunde kolla på olika uteserveringar, bord, dekorationer, brudklänningar, tårtor och annat snacks som finns på ett bröllopp. Inte precis min stil på klänningar, men många bord som var pyntade sååå fint, och många fina tårtor. Bakgrundsmusik och skön stämning.







Sedan åkte vi vidare. Åt lite mat, och kollade på dansuppvisning. Olika danser, väldigt skoj, efter det väntade vodka, vin, arak m.m. hemma hos Maros kompis Fouad. De drack, blev packade och började prata ut om varandras hemligheter. Så underhållande :D :D. Fick tvinga hem Maro till slut.






Sedan var det en ny vecka och dags att åka till jobbet igen. Tycker det är kul faktiskt, jag trivs jättebra. Träffade Bassel när jag var påväg in till kontoret, som undra ifall jag skulle med upp. Jag sa till honom att jag kommer om en liten stund. Så Bassel gick upp i förväg, och jag satt kvar med Mosa en stund. Efter ett tag ringer Bassel...
- Vadå, väntar du på ett flygplan ska komma och skjussa upp dig eller?
- haha, jag kommmmmmmeeeeeer...

Betongen uppe på taket har torkat. Man ser blöta pölar överallt (betongen vattnas för att bli starkare).

Pelare skulle fyllas ut med betong, och jag fick vara med och se hur det går till. Formen lyfts upp från marken(med lyftkran) och placeras över stålet. Den sätts fast/stabiliseras i marken med feta skruvar efter att man är säker på att den står helt rak. Därefter fylls den ut med betong.

Nere i källaren på bygget, finns det en affär med alla verktyg som används på bygget. Vi tog en runda och jag fick se litte apparater och annat, och fick veta vad de används till. SKIT BRA =), något som jag måste skriva med i min rapport sedan.

Är lite arg på datorn/ kameran/ internaet/ jag vet inte vad. Det går inte riktigt att överföra bilderna från idag just nu, men jag skall försöka igen lite senare.









1 comment: