Tuesday, May 25, 2010

var nöjd!

Jag har insett en sak. Man blir aldrig mätt. Man ser aldrig vad man har, och är aldrig nöjd. Man vill alltid ha mer. Idag hände mig en väldigt posivit sak. "Ett steg närmare", men istället för att vara nöjd, känner jag nu i efterhand att jag blev så glad att jag ville ännu mer på en gång. Jag önskar jag hade väntat lite.

Anyway, dagen började tidigt. Uppe på högsta våningen. Bassel ringde och bad mig ta med en flaska kallt vatten och komma upp. Där fick arbetarna en riktig utskällning för att de hade slarvat med tiden, varit för lata och försenade.

Vi kollade på hur de böjde och placerade ut rör och knöt ihop stålet på slaben (taket). Sedan gick jag ner för att göra min dagliga rapport. Jag var inte heller klar med gårdagens. Efter lunch kommer ingejören Nehme in på mitt kontor med världens fart och ber mig om en tjänst. Jag skulle räkna ut hur mycket betong som behövdes till sista våningen. Dipin hade räknat ut det, men Nehme påstod att det skiljde runt 4 m2 och det stämde. Jag fick hjälp av Bassel att räkna lite. Vad glada vi var när vi fick fram rätt resultat (en timme senare :P )

Köpte pressent till min söta pappa idag =) är så glad över det.

Mina dagar i Qatar är snart slut. (LEDSEN). Vill inte tillbaka. Om exakt 11 dagar åker lilla jag back to SWEDEEEEEEN!

Ikväll/natt kommer Maro hem. Har saknat honom, min lilla nalle =) hihi...

puss & kram gullebarn

No comments:

Post a Comment