Sunday, May 9, 2010

JOBB!


Baseel kom inte till jobbet idag, vilket gjorde förmiddagen otroligt lååångsam och tråkig. Satt och snacka med Mosa om hur de var tvungna att ändra på designen till toppen av Lotus, eftersom de behövde en smidigare trappa upp.

Jag gick på lunch lite tidigt och kom tillbaka lite tidigt. Under denna timmen är det helt stilla på jobbet. Alla har ätit och vilar. Jag smög in på kontoret, killen (som för närvaron) sov lite halvliggandes på stolen och lyssnade på indisk musik. Jag satte mig på andra sidan och gjorde samma sak :P (som om jag hade något annat val ye3ni :P)

Dörren öppnades och Debeen sticker in huvudet:
- Hänaaa are you sleeping?
- No! come in
- Hääna can you come with me please? And bring your camera...
- sure

Jag trodde typ att Debeen hade något fel på sin kamera och ville låna mitt. Men så var det inte. Debeen undrade om jag kunde göra en del av hans jobb denna veckan hehehe. Lite skoj faktiskt. Debeen är QA/QC-engineer, vilket innebär att det är han som kollar kvaliten, och kvantiten på varor som kommer in och ut. Han gör också inspection. Varje dag måste han ta ett antal bilder från varje våning där de jobbar. Dessa bilder måste följa med i en rapport med en kort beskrivning om vad som händer, vilken våning och vilken dag.

Debeen förklara vilka bilder han behövde ha varje dag, och vilka bilder som skulle tas en gång i veckan. HUM "en gång i veckan", innebär att det altså inte är bara idag jag ska göra detta, utan förmodligen varje dag!

Jag tog hissen upp så långt jag kunde, och fick klättra sista biten. (Hissen pajja när jag gick ur på 19de våningen. Vilken tur att jag hann ut!) Från toppen började jag ta bilder och gick ner våning för våning och gick runt och tog bilder. Jag var helt slut när jag var klar. Tänkte att jag skriver när jag kommer hem. Det tog längre tid än vad jag trodde. Jag blev klar nu. herregud, idag har jag jobbat 13 timmar då ! Hade ont i magen hela dagen. Är sååå trött. Vill in och dusha men jag har glömt att värma vattnet, och orkar inte ens gå upp och trycka på knappen.


PS: Käka glass på centret idag...

3 comments:

  1. SLUTA ÄTA SÅN SKIT varför tror du har ont i magen ya 7mara, kul att du fååår jobba lite reaal work !

    ReplyDelete
  2. hahahahahahaha XD Maria har rätt, Hannitan!! Beach 2010!!! Glöm inte det!! XP Fan va roligt du verkar ha på jobbet!! jag vill också vara på field work!!
    Saknar dig!

    ReplyDelete
  3. Freeesiiia. Haha sååå kul. Vadå beach 2010 hinner jag aldrig, kanske 2011, eller för att göra det enkelt för alla 2020 :P

    Jag har skoj på jobbet, vill inte hem till SWEED :(
    saknar er alla också ha det bäst puss

    ReplyDelete