Sunday, May 30, 2010

Bebis!

Vilken STEKHET dag det var. Ni kan verkligen inte föreställa er, och jag menar det! Det var PRECIS som en bastu. PRECIS! Arbetarna åkte hem och bytte kläder för de var så blöta! Och ännu värre kommer det bli sägs det!

Idag höll de på att fylla ut den sista stora slaben, taket till 25th floor. Det var högt ljud och oväsen på arbetsplatsen hela dagen. Man såg verkligen på Nehme hur trött han var!

Jag har ju lovat ingenjören Bassel att jag och Maro faktiskt skall hälsa på hemma hos honom och träffa hans barn innan jag åker tillbaka till Sverige. Kände att det nästan var dags om jag skulle hålla vad jag lova! Snacka lite med Maro igår och vi bestämde att åka dit idag. När jag tala om det för Bassel blev han ordagrant överlycklig. Fråga om det var sant, och vilken tid vi skulle komma
- men ni kommer ju iallafalll innan ett på natten (Han förstökte skoja bort det)

Eftersom det är första gången vi går hem till honom, så var jag tvungen att köpa någon liten pressent. Det är iallafall en tradition i min familj. Det var lite svårt att komma på vad bara. Sedan kom jag på att han har ju en nyfödd baby (förutom 2 andra barn), därför blev det baby-kläder.

Snacka om att man blir glad av att köpa barnkläder. Asså Bassels lilla dotter är bara 3 månader gammal, men han har visat mig en bild, och hon är ganska stor. Jag tyckte att kläderna verkade så små, och köpte därför kläder för en ett-åring. Hon kan ju alltid använda dem senare, och bättre förstora än försmå! Det blev PINK! Kjol och t-shirt med strumpor och keps... SÅÅÅÅ gulllliiiga. Det alra minsta kläderna 0-3 månader var också såååå gulliga, därför var jag bara tvungen att köpa en söt liten tröja jag hittade.

Hoppas det blir bra. Jag är iallafall glad nu =)


2 comments:

  1. ååååh sååå himla gullig du är, Hannitan!! ^_^
    btw,passade kläderna barnet?

    ReplyDelete
  2. hehe, tack Fressia. Asså jag köpte kläder för 1-åring. Lika bra att de är lite större. Mamman berättade att hon använder kläder för 6månaders baby!

    ReplyDelete