Thursday, May 20, 2010

AJ SOM FAN!


Skulle upp på min dagliga runda idag. Så händer det som inte får hända. Asså fyyyy faaaaan vad det gjorde ont. Jag trampa på en bräda med spikar i och en spik gick rakt genom skon, in i foten, och det kändes som om den kom ut på andra sidan foten. Asså AJJ AJJ AJJ. Jag lyfte på foten och genom spikhålet i skon kom det ut blod. Det gör fortfarande ont och är ömt som fan.

Jag ville inte visa så tydligt att jag hade ont. Så jag fortsatte gå på min jäkla runda. Inombords höll jag på att DÖÖÖÖ. Utsidan syntes ingenting (förutom min miin som skulle kunna döda vem som helst).

När jag kom ner till kontoret och förklara för B om vad som hänt flög han upp och fråga vem som tog ut spiken och om jag har tvättat med sprit och om jag ville hem och jag vet inte vad.
- Ta det lungt, det är över nu (NOT)

Jag gick till centret på lunch. Framför mina ögon satt Maro och hans kompisar, så blind som jag är så såg jag dem inte och fortsatte rakt fram :P
- Men HALLÅÅÅÅ!

Idag ska Maro åka till Libanon 5 dagar, och jag blir kvar i Doha med hans kära ingenjörer. Får se hur detta går :P

Idag är sista dagen på denna arbetsveckan, vilket innebär att jag i rapporten inte bara skall skriva och ta bilder på byggnadens insida, utan även på utsidan. Det var steeeeekhetttt ute. Kände att jag nästan smälte bort. Ingenjören Nehme ropade på mig och undrade varför jag står ute i solen...
- jag måste ta bilder till rapporten
- ah, med det är för varmt, det är bättre att gå in !

Är helt slut idag. Har tagit kort på 25 våning och utsidan. Jag har suttit ner en stund och skrivit på rapporten nu. Känner hur foten har fått sin tid att svulna en stund :P kommer göra ont att ställa sig upp sedan...

Några timmar till, sedan är det dags för HELG !

2 comments:

  1. men hallå!!!! vad hände med din fot då?!?!? åkte du till sjukhuset!!!!! :O

    ReplyDelete
  2. Min fot svullna lite, kunde inte gå på den riktigt på 2 dagar, men va fan man överlever. Jag mår toppen nu =)

    ReplyDelete