Sunday, May 16, 2010

Blåsigt!

Kände hur det började mörkna när jag satt inne på kontoret vid lunchtid. Jag gick ut och kolla. Asså det var helt grått ute, jag såg DEN blixten. Det blåste så hårt, att saker från de höga våningarna blåste ner och ända ut över parkeringarna och ut på gatorna. Det åska, och få, men stora regndroppar kom ner under ungefär en minuts tid. Sedan slutade det regna och fortsatte åska, blixta och blåsa.

Jag skulle springa över till centret för att käka lunch. Vägen kändes som 1 km lång. Det blåste så hårt (men luften var varm), och sanden flög rakt in i mina ögon. Var tvungen att gå över 7 filer på vägen, utan att knappt se någonting. Jag käka lunch på safeer, och när jag sedan skulle tillbaka, fanns det inget tecken av det konstiga vädret kvar :S weirdoooooOOOO.

Hann iallafall med 19 våningar på morgonen, innan jag gick ner till kontoret och var totalt sluuuuut. Asså svett rinner verkligen längst ryggraden. Man måste ha med sig extrakläder till jobbet. Detta funkar inte annars.

Uppe på någon utav våningarna, var det en kille som höll på med plastering på toalettväggarna. Asså denna killen är sååå fett jobbig. Jag är uppe och tar kort varje dag, och fortfarnade har han inte fattat att han ska ha den jäkla hjälmen på huvudet, annars går det inte igenom på säkerhetskontrollen. Varje gång måste jag stanna och tjata på honom, och vänta i 100 år innan han rör på sig och hämtar hjälmen. Han påstår att han inte har en egen hjälm. Vänta bara tills jag skvallrar på honom...
Samma med två andra killar som jobbar ihop med kakling /tiling... det tar för lång tid på sig innan de hämtar sina hjälmar och idag sa den ena killen att han inte ville. Jag tala om för honom att det inte är hans val utan han måste ha hjälmen. Jag bryr mig inte om ifall han får en spik i huvudet sedan, bara han har hjälmen under tiden jag tar kort.

Ska bussa Bassel på dem. :@
Gjorde ett misslyckat försök en annan gång. Vi var i hissen och killen gick in. Jag sa till Bassel denna killen påstår att han inte fått någon hjälm av er. Bassel skulle precis vråla, innan jag bad honom att inte säga något, för att jag inte var säker på om det var han. Man märkte hur B. andades ut. Hahaha

No comments:

Post a Comment