Thursday, May 27, 2010

Underbaraste...

Underbaraste underbaraste underbaraste allt. Speciellt Bassel. Idag ställde han verkligen upp för mig. Skyddar och håller vad han lovar. Alla är förvånade över att vi kommer så bra överens. Bassel berättade för mig att han och den högsta ingenjören Fakhre har disskuterat mig. Fakhre undrade hur det kommer sig att vi är så bra vänner, och Bassel hade sagt att han tycker om mig och att han gärna ville lära mig mycket. Sekreteraren hade slängt någon kommentar tidigare till Bassel och sagt "var har du Hannan då". Bassel hade svarat henne, fråga mig var din syster är ok ? :P

Min dagliga runda, från topp till botten. Och idag är det Torsdag vilket innebär att även utsidan av byggnaden skall med. Jag gjorde klart allting, men hann inte klart med rapporten riktigt. Får se om jag gör klar den imorgon (ledigt) eller på Lördag.

Det var möte på kontoret när jag kom ner, så man ville inte störa. Där inne hade jag min laptop också och därför kunde jag inte jobba. Jag satte mig inne på Bassels kontor, tillsammans med Kiki (the timekeeper), Bou Alaa, och Bassel. Kiki frågade mig om han fick kolla bilderna på min kamera. Jag visade honom och sedan tog han ett kort på mig och Bassel. Jag frågade Kiki om han ville att jag skulle ta kort på honom och försiktigt sa han "yes".

Kiki är så snäll. En lugn människa som pratar väldigt lite. Alla som går förbi honom skojar med honom genom att slå till honom, och jag tycker lika synd om honom varje gång. Han kom fram till mig med ett USB-minni och (tyst)sa, "can you put the pictures plz"...

På kvällen var vi hos en familj som bor här i stan. Killarna spelade kort, och tjejerna satt och snacka. Det var väldigt trevligt. Vi fika, en jättegod äppelkaka. Mmm...

Nu ska jag se till att sova lite längre imrogon (hoppas inte jag vaknar 6 som alltid), och så får vi se vad som händer sedan. Ha en bra dag :P

Puss & Kram gullebarn

No comments:

Post a Comment