Wednesday, May 12, 2010

fundering




Idag, precis som igår. Full fart. Idag gick jag andra hållet. Gick UPP våning för våning för att ordna den dagliga rapporten. Jag skulle möta Bassel på våning 21 och tyckte det var smartare att gå den vägen, annars skulle vi ta hissen och jag skulle missa massa våningar.

När jag kom upp till 21an väntade Bassel och en annan kille som heter Hassan. De höll på att fylla ut the pipes med stål i (i grunden) med betong. Det var fräckt. En maskin som pupmar ner från ena sidan och så sputar det ut på andra sidan.

Sedan var det bara att sätta igång med rapporten. Jag hade inte med min dator idag, så jag gjorde bara små anteckningar som jag ska skriva rent nu. Kommer ta mig hela kvällen. Har inte ens gjort klart gårdagens rapport. Hum. Imrgon måste jag ta med datorn.

Det är en hel del som pågår på siten. Plastering på vissa våningar, kakling, waterproofing, målning mm. För varje våning man går ner, är "utvecklingen" större.

Idag kom vi in på ett samtalsämne. Precis som många andra dagar, så får jag höra grejer, som är ganska känsliga, och som får en att tänka. Det snälla grejer de säger till mig, och det tyder på att de är rädda om mig. Men deras sätt att tänka är anorlunda jämfört med mig. Jag är så glad att jag hamnat på detta ställe och jobbar med dessa människor. Jag vill verkligen inte härifrån. Det känns som det börjar närma sig slutet nu :S ...

No comments:

Post a Comment