Saturday, May 22, 2010

till en n y vecka

Helgen var bra. Fouad och hans familj ringde mig fredag kväll och ville att jag skulle åka till dem och sova över. Men jag palla verkligen inte och sa att jag skulle åka till dem dagen efter. Klockan var runt 11 när de ringde.

De höll på att laga DEN middagen när jag kom dit. Fisk och räkor (och kyckling, eftersom lilla jag inte äter ngt annat :P) pomes, taboule (Libanesisk sallad, jätte god) mm. Vi åt oss mätta. Det var jättegott.

Fouad har två döttrar, 6 och 8 år gammla. De var inte tysta en enda sekund. Från dess att jag kom fram till dess att jag åkte hem. Jag älskar barn men jag hade såååån huvudvärk på kvällen, var tvungen att ta alvedon.

Flickorna ville visa mig alla deras böcker och läxor. Dansa och prata om sina kompisar. Sekunden det inte längre fanns något att prata om började de sjunga. Fouad hotade med att stoppa papprika i deras mun (hahah så rolig han är).

Fouads fru hade ont i tanden och vi åkte till vårdcentralen. Där var det skiljt. Fouad fick vänta utanför medan jag och frun gick in. (Män och kvinnor för sig)

Sedan åkte vi till hyatt plaza, som är ett "litet" center. Ganska stort med massa restauranger och affärer. Vi tog en runda, och träffade George och hans familj. Han har också två jättttttesöööta barn. Åkte hem med dem sedan.

Maro har åkt till Libanon nu 5 dagar. Alla ringer mig 10 gånger mer än vad Maro brukar göra och undrar vad jag gör och om jag vill något. De tar hand om mig som om jag vore ett barn. Det känns bra att de bryr sig men jag behöver verkligen inte så mycket.

(så söte flickor. När jag sa till dem att jag skulle ta kort, posa de jättesött!)







Idag på jobbet skulle jag upp på min dagliga runda, som gick lite långsammare än vanligt eftersom min fot fortfarande gör EXTREMT ont. (Alla är helt galna, eftersom de påstår att man måste ta en spruta om man får en spik så djupt in i foten. Men jag påstår att det går över..?) Jag träffa Bassel påvägen upp i hissen. Han hängde frivilligt med mig upp. FRIVILLIGT. Vi åkte till 22an, och gick ner till 18 kanske, så ville han ta hissen.
- åk själv, jag ska fortsätta
- nej, men kom. Du kan fortsätta sen
- nej, orkar inte upp en gång till
Så jag körde klart min runda...

Asså idag igen. Mosa gjorde mig så förbannad. Han bad mig om profilen för företaget som jag fick förra veckan av ägaren. FASTÄN jag sagt till honom att han inte får kompiera. Och han vet att det inte är han sak att pilla i den, så fråga han mig efter den. Jag har inte öga att säga nej. Så jag gav honom den. Och han kopiera flera sidor. Jag såg dem. Sedan kopiera han även skivan till sin dator när jag gick ut ur rummet. Sån otur han hade att jag precis skulle hem och kom in...
- Mosa jag ska gå nu
- bara en minut
Ihab var nere och vänta på mig redan medan Mosa kopiera skivan, fett förbannad jag blir. Jag märkte inte ens att han gjorde det förrän han tog ut skivan. Vad var mosas kommentar ?...
- Jag har bett dem om en kopia av den, och de har inte gett mig den
som om det vore mitt problem. Antagligen finns det en anlidning till att du inte fått den. Asså jag blir så arg. Så arg. Och samtidigt kan jag inte göra något. Men tycker han borde ha lite mer respekt...

Annars var dagen toppen. Jag åt på KFC idag. Gjorde klart den dagliga rapporten. Hade möte med ingenjören Fakhre. Han är faktiskt väldigt trevlig när man väl pratar med honom. Han sa att jag skall göra klart min egen rapport som skall lämnas in till universitetet, innan jag åker härifrån för han vill se och rätta :O scarry... Asså de engagerar sig verkligen. Är så glad.

Men är så ledsen för att jag behöver lämna snart. Verkligen så ledsen =( ...

No comments:

Post a Comment