Sunday, May 23, 2010

Snabbt!

Jag vet inte hur denna arbetsdagen kunde gå sååå otroligt snabbt. Asså när jag skulle BÖRJA min runda, var folk påväg ner för att gå på lunch. Jag fattade verkligen inte att det var lunchtid. Killen i hissen sa det till mig. Då var det bara till att åka ner igen, och gå till centret.

Jag gick in på City-center. Var inte riktigt hungrig, så jag gick runt lite innan. Köpte lite pressenter och så. Jag var inne i en butik som har ganska unika saker. Killarna här är snabba på att flörta. En kille som jobbar inne i butiken kom fram och skulle "hjälpa" mig. Självklart mellan hjälpen frågade han mig vad jag hette, var jag kom från, hur gammal jag var och så vidare. Asså han visste allt om mig innan jag gick ut ur affären. Jag gick fram till kassan (som är på andra sidan av den avdelningen som den killen jobbade på) för att betala. När jag var påväg ut hör jag ett rop:
- Hejdå Haaaaaaaaaaaaaannnannnnn det var jättetrevligt att träffa dig, och snälla låt oss se dig igen innan du åker tillbaka till Sverige

Pufft!

Men men vad ska man säga. Jag hade provat 100 olika parfymer. Inne i butiken kom en annan kvinna som också skulle köpa parfymer, så börja hon fråga mig vilka jag tyckte om och så. När jag valt mina parfymer så sa hon
- gå inte, du måste hjälpa mig att välja också...
Haha, det var ganska skoj. Hon köpte jättefina och dyra parfymer (Den dyraste var för 1400 kr). Det är inte riktigt parfymer, utan "arabiska dofter" och de luktar otroligt starkt. Jag provade på mina händer klockan 12.00 idag och nu klockan 18.00 är lukten fortfarande lika stark. Personligen tycker jag om att det luktar starkt, men inte just dessa dofter, för de luktar som rökelser blandat med parfym...

Hur som helst. Jag var såååå seg idag. Det var SÅÅ varmt och man orkade verkligen inte ut på runda efter lunch. Jag gick ut för att vänta på hissen. Jag hann inte ens ut genom dörren så kände jag hur ryggen blev blöt. Om det inte varit för värmen så kan man nästan njuta lite. Ta det som en promenad. Men det är stek hett. Därför blev det faktiskt inte så många bilder idag som det vanligtvis brukar bli.

Bassel kom idag, frivilligt igen, följde han med på rundan. Efter ungefär 3 våningar ville han ta hissen och ville att jag skulle med. Jag ville inget hellre, men jag visste att om jag skulle åka ner skulle jag inte orka eller hinna upp en gång till sedan. Därför sa jag till honom att åka före mig.


No comments:

Post a Comment