Thursday, April 29, 2010

Mosa, ledig

Idag var inte Mosa på jobbet. "städerskan/servitrisen/jag vet inte vad" kom och sa: - Mosa no come today :P
hehe, men så var Bassel där och underhöll mig. Herregud vad jag skratta åt honom idag. Han vaqr ute på siten och gapa och skrek och jag stod bakom honom och fnissa, han såg mig inte.
När han märkte mig blev han helt tyst
-hehe, ursäkta. Men dessa idioter fattar ju ingenting.
Han stod och peka ut dem och berättade var de koom ifrån och vad deras uppgifter var. Tydligen är de latmaskar, och när Bassel inte ser dem, gör de inte vad de blivit tillsagda att göra.

Efter en stund när jag gick in på kontoret, satt Bassel där med papper och penna och sa:
- jag ska tatuera mig =)
- jaha vad roligt, när?
- nu, snart
- jaha vad ska du tatuera då?
- jag vet inte, jag tänkte att du skulle rita en bild åt mig
- hahahaha du skojar eller hur? jag kan inte ens rita ?
- nej men rita bara något
asså jag skratta så mycket att han bad mig sluta för han skämdes. HAHAHA

- men han som ska tatuera borde ju kunna rita snyggt. Vi ringde upp killen till kontoret. Och han sög fan. Bilderna han hade med sig var så fula också. Så jag sa till Bassel att det är bättre att vänta till Söndag, så kan vi kolla upp lite tatueringar på internet hemma. Så var det bestämt...

Strax innan lunch kom Debeen.
- Hanna it's time for inspection on the secound floor, bring your helmet!

Asså Kaklet på toaletterna var tydligen inte accaptable, och måste göras om på många ställen. Det är inte riktigt rakt, vilket är katastrof. Tyckte lite synd om en kille som stod vid sidan (tror han har varit med och lagt kaklet). Flera ingenjörer kom upp för att kolla på det. Debeen, och den andra som jag tror heter Ahmad, en annan ingenjör som jag aldrig sett tidigare, och Fakhre. De kollade länge, "ummade", skakade på huvudet, och bestämde sig för att riva upp det och göra om det. Not good at all !
Egentligen är ju inte problemet så synliga, en vanlig människa skulle aldrig se eller märka detta problemet. Men men...






På eftermiddagen följde jag med Maro till the pearl. Där fick jag träffa en indier. Första indiern som snackar bra engelska, som man förstår utan att säga va 1000 gånger. Denna killen hade en liten lektion med mig, och förklara hur byggprocessen går till hos dem, och så berättade han lite om "method statement". Äktaaa blatte. Han prata med hela kroppen :P vifta, peka, och drog skämt utan att själv skratta. Vissa stunder kände jag verkligen för att gapskratta, men fick hålla sig lite, för han själv skratta inte.

Myckety nytta fick jag av denna mannen. Jag ska träffa honom några gånger till sedan...

No comments:

Post a Comment