Wednesday, April 14, 2010

Dag 2








Solen skeeen och det var jättevarmt. 39 grader ute. Jag var på företaget och fick välja mellan två olika ställen att stanna på, och två olika handledare. Den första var rolig, pratglad och snäll. Han berättade för mig att jag skulle få jobba inne på kontoret den första perioden för att lära mig systemet av företaget. När jag sedan kommit in i det hela och vet hur det funkar, ska jag få komma ner till arbetsplatsen och se hur de jobbar där. Han lät väldigt säker på sin sak, och bekväm att jobba med.

Den andra killen var såååå otroligt tråkig,hård, bestämt, rökte varannan sekund och såg typ ner på sina arbetare. Ifrågasatte saker jag knappt kunde svara på, och ville ha massa papper hit och dit. Jag ville gå därifrån så fort jag kom dit och det kändes så skönt att man hade ett alternativ.

Efter denna dagen åt jag lunch med Marwan, gick runt på centret (och fick skoskav av mina nya skor) och sedan åkte vi runt och tog lite kort på olika grejer.

Jag förklarade för Maro att det är många som kollar på mig, jag trodde det berodde på att jag inte hade slöja på mig, men han bara skratta och sa att det var för att jag var rödhårig och att det är ovanligt här. PRECIS alla är svarthåriga. En del blondisar, men också sällsynt.

Det var så kul. Jag gick runt på centret och såg helt vilsen ut... så kommer en kille fram till mig från ingenstans, han håller i en liten flaska, och frågar om jag vill prova. Jag fattar fortfarande inte vad det var. Men det lukade melon. Inne i affären hade han fullt med olika tvålar och krämer. Luktade så gott. Killen babla på och jag ville bara därifrån. Mellan snacket drog han sina små flörtar och jag såg faktiskt att han darra :P höhö
Tiiiilll sluuuut (efter att ha provat alla krämer han hade :P) när jag skulle sticka så sa han "men jag fick aldrig veta vad ditt namn var"... öhhhhhh Hannan Vad annars ye3ni :P

Som lovat har jag tagit en del bilder...




No comments:

Post a Comment