Tuesday, April 13, 2010

Lång resa...






Nu är jag äntligen framme i Qatar. Det var en lång resa och i flyget fick vi sitta percis framför nödutgången vilket innebär att man inte får luta tillbaka stolarna och därför "sov" vi i 90 graders vinkel fyy fään...

Hur som helst så var vi och åkte runt i huvudstaden idag. Jag fick se lite av vad företaget har byggt upp, vad de håller på att bygga upp, och vad de senare ska bygga. När man sitter i skolan och pluggar, fattar man egentligen inte ett skit av verkligenheten.

Det fanns stora byggnader, bland annat finns bourj Dubai även här! Det är inte riktigt färdigbyggt än. Sedan finns ett torn som ser ut som turning tourso, fast mäktigare. Massa olika former och mönster. Byggnader som går i zik-zak och som trappor. Coolt.

Det fanns såååååå mycket färdiga byggnader, att man nästan undrar vad de ska göra av allt, ändå håller de fortfarande på att bygga MASSVIS. GUD

"Mindre" villahus fans också, fast de var inte särskilt små. De såg ut som mini-slott och var och ett av dem var unikt. VÄLDIGT fint.

Om jag själv hade fått välja hade jag tagit 1000 bilder bara idag tror jag. Men man var ju tvungen att hålla sig eftersom de är lite oartigt vad jag vet. Tog en del bilder när jag var själv, men har glömt kvar kameran nere i min lägenhet, så jag lovar att ni får se dem imrogon.

Var också på ett center med massa affärer och kollade, tyckte faktiskt inte om det så mycket, och det fanns inte heller så mycket folk där. Jag stod och kollade in i fönstret på en affär och då kom kassörskan fram till mig och börja prata på.
Hon berättade att just det centret inte var så populärt och att det finns ett annat bättre center i närheten. Roligt :D

Vi får se vad som händer imorgon då. =)

No comments:

Post a Comment