Friday, April 16, 2010

Fri dag...






Idag är det Fredag, vilket innebär helg här i Qatar. Den enda lediga dagen i veckan!
Jag sov Läääänge, vakna, dusha, satte mig vid internet, blev uttråkad, ringde Maro.

Vi åkte till ett VÄLDIGT coolt shoppingcenter. Asså herregud. Inne i centret var det såååååå fint. Det var byggt så att det skulle se ut som om man var ute och taket var blått som himlen. Mitt i centret fanns en damm eller vad man ska kalla det, och där igenom kunde man åka båt. Inne i centret fanns det skridskobana, rallybana och TILLOCHMED ett mini-tivoli! SÅ underbart. För varje ny grej jag ser här, undrar jag VARFÖR man bor i Sverige. Här finns det Alltid något att göra. Centrena (finns flera stycken) har öppet även på kvällarna. Inget stänger tidigt.

De hade ställt ut massa tält och grejer på ett ställe i Doha, där det typ var underhåll. Fanns massa kul. Bland annat en man som byggde figurer i sand, så snyggt ! och åsnor och kameler att kolla på (vilka offer :P). Ett stort ställe med djur och kryp från vår konstiga värld, och massa mer!

På kvällen lyser alla skyskrapor och gator och det är sååå vackert. Om man bara hade haft lite fler vänner med sig hade jag aldrig velat åka hem :P
Jag vet inte om jag missat att berätta något. Men här kommer lite bilder iaf...

Ingång till Shoppingcentret


Insidan av shoppingcentret (OBS! Det är INNOMHUS)


En båttur genom centret





Fortfarande inne på centret


Rallybana inne på centret

Utebio

Sandstayer




3 comments:

  1. HERRE GUD JAG ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GLAD FÖR DIN SKULL HENNOSHH HÄLSA MAROOOO MASSAAA MASSA SKRIV MASSA MASSA INLÄGG OCH LÄGG UPP MASSA MASSA BILDER SÅ MAMMI O DADDY CAN KEEP UP WITH YOU .
    we are soo proud

    ReplyDelete
  2. HENO SKRIV DINA INLÄGG PÅ ENGELSKA SÅ DET BLIR EN INTERNATIONELL BLOGG !
    använd google translate om du behöver hjälp ahahah

    ReplyDelete
  3. Haha har funderat på att skriva på engelska. Men jag vill faktiskt inte att alla ska förstå. Eller ibland vill jag, ibland inte...

    ReplyDelete