Thursday, April 22, 2010

Fortsättning.

Mycket händer på en dag. Därför blir det två inlägg.

Maro ringde mig lite senare efter jobbet och undra vad jag gjorde.
- inget var i affären nyss
Han undrade om vi skulle hitta på något. Vi bestämde oss för bio, men endast en bra film (tycker jag) gick (med Jenifer Aniston) och den slutade runt 02.00 så vi orka inte vänta. Så vi gick runt och kollade efter boxnings-handskar och sedan gick vi till "pari gallery" som är en Enorm affär med massa parfymer, krämer, smink, klockor och kliknande. Väldigt fin butik. Maro kännde ägaren. Vi gick in och hälsa. Maro satte sig med ägaren och jag gick ut i butiken för att kolla runt. Blev verkligen behandlad som en prinsessa. Jag satte mig på ett bord med massa parfymer framför mig och en 3 kvinnor kom fram och börja spraya parfym på mig från alla håll. En kille kom ut med en guldbricka med två små vin-glas med juice i och bjöd mig på. Arbetarna trodde väll jag vaar ngt :P

Hur jag än rör mig nu, luktar det parfym. Kanske borde besöka butiken oftare :P
En kvinna skulle testa krämer på mina händer och en annan parfymer. Till slut sa en av kvinnorna, oh jag tänker testa lite krämer på ditt ansikte om du vill.
- Sure, why not
Vi gick in i ett litet rum, där det fans stora speglar på väggarna, en hylla med handukar och en säng. Jag fick lägga mig ner, och ungefär 15 minuters "mini-ansiktsbehandling" börja. Herregud, jag som bara skulle kolla runt lite. Till slut, efter kanske en timme inne i butiken, och kanske 5 stycken arbetare till hjälp, bestämde jag mig för en davidoff (cool water) parfym, en davidoff-väska och aquamilk kräm för ansiktet (inte för att jag använder sån skit, men man var ju nästan tvungen, efter allt de gjort för mig).

Kvinnan tar med sig parfymen och försvinner i undefär 10 minuter innan hon kommer tillbaka med en jättefin röd kasse.

- What's your good name mam ?
- Hannan
- oh, okay my name is ... (minns inte vad). I would be so glad if i could help you next time you come. I'll be waiting
-Oh thank you very much

Jag gick ut ur affären för att kolla efter Maro, som var försvunnen, men som jag sedan såg gå in i affären. Jag gick efter honom och när vi gick ut ur affären stod det en bunt av arbetare och bara kollade på oss och småprata med varanadra. Jag kollade på dem och plötsligt blev alla tysta och log värsta och vinka. Haha Gött mos. Jag vet iallafall vart jag ska bo i framtiden. Vet du ?





No comments:

Post a Comment