Monday, April 19, 2010

another day











Idag åkte jag direkt ner till bygget. Var där klockan 6.50, långt innan alla andra kom. Jag gick in och satte mig på kontoret för att vänta på trean (som heter Mosa).

Efter 20 minuter kom Mosa och var SÅ förvånad över att jag var där innan honom
- det hade jag absolut inte väntat mig...

Vi kollade på (de jäkla) ritningarna. Asså Jag är ÄCKLAD av ritningar. Vill inte se dem. Drömmer mardrömmar om dem :P
Iallafall så kollade vi på var det finns pelare i byggnaden. Sedan kollade vi på bilder av det allra första stegen som gjordes vi byggstart. Schaktning och så.

Mosa förklara och visa i detalj, hur man pumpar ut vattnet under grunden och hur man sedan pålar. Varenda sak han förklara var en "ahaa-upplevelse". Jag är glad att jag får jobba ihop med Mosa, han är duktig.

Det är lite jobbigt när typ Mosa (eller någon annan av de man jobbar med) plötsligt blir superupptagen med något. Jag dör av uttråkhet.

Hursomhelst. Tror att vi ska gå runt på bygget imorgon och kolla vad gubbarna gör.

Är så uttråkad just nu, vet inte vad jag ska göra. Det är stekhett ute. Sitter med laptopen i knät, har fötterna på bordet. Laptopen är varm men orkar inte röra mig ur fläcken. Vill hämta kameran för att lägga upp bilder åt er men pallar inte...

No comments:

Post a Comment