Saturday, April 24, 2010

hELG DAGEN









helgdagen = fredag åkte vi till stranden. Jag vaknade klockan 08.00 dusha lyssna på musik. Jag skulle precis måla naglarna, så ringer maro mig, jag kommer nu vi ska åka till stranden. Det gick fort.

Vi åkte till ett ställe utanför doha. Kanske 90-100 km bort. Det heter Dukhan. Hela vägen såg exakt likadan ut. Som om man inte rörde sig ur fläcken. det var typ öken (massa sand) med denna stora breda gatan i mitten. Det fanns stängsel längs med hela vägen eftersom det fanns massa kamelar på andra sidan som gick omkring, precis som man ser rovdjur i Sverige.

Vattnet var ljummet och skönt. Det var inte så mycket sol, men verkligen skitvarmt ute. Mina axlar blev brända anyway.

Senare på kvällen var vi ute med lite kompisar på ett café. Det var jättemysigt. Beställde vattenpipor och kalla drinkar och bara satt och softa och snacka.

By the way. Här om dagen köpte jag små bananer från affären. Så pyttesmå och så smakar de annorlunda =)

1 comment:

  1. gud vilka sötnosar ungarna är!!! Erkänn bananerna är sötatre . träffa några från brazil och dom berätta om att bananerana där är små och godare föratt dom får mogna själva inte som här

    ReplyDelete