Thursday, March 11, 2010

StudieBesök ...




Annorlunda dag idag. Igår kväll var jag så trött att jag somna direkt efter efterlyst. Sedan vakna jag upp av mig själv kl 06.00 men somna om en liten stund.

Idag var vi på studiebesök på KarlstadCCC, det var faktiskt väldigt intressant, en stor byggnad som byggs med stål och vi håller ju på med kursen stålkonstruktion just nu. Man fick se lite hur det såg ut i verkligheten. Det var typ 10-11 killar och Lilla jag som var med på studiebesöket, och alla tillsammans strängdes i en (vad jag tyckte) ostabil hiss som tillfälligt sätts upp på arbetsplatsen. Hemskt. Det var kallt också. Vita hjälmar fick vi låna och ha på huvudet (hehe), men jag måste erkänna att det var en häftig känsla. Längtar efter att bli klar och få jobba nu =)




Slutliga resultatet av byggnaden skall se ut så här:



Jag var ju självklart tvungen att åka in till stan lite tidigare på morgonen, tänkte att jag skulle gå runt på stan en stund. Köpte ett par söta klackskor (hade egentligen tänkt köpa dem till syrran, men hennes skostorlek fanns inte TYVÄRR :P). Hade ingen lust att gå tillbaka till universitetet efteråt, ville tillbaka till stan, men Karrar (5arar :P) tvinga mig tillbaka puh puh.
Tillbaka till byggproduktion och Jens...

Fick precis ett sms av Maria som kommer tillbaka från Frankrike ikväll. Ska bli kul att höra vad hon har att berätta. Jag saknar min familj faktiskt. Det var länge sedan jag såg dem nu (i Januari någon gång senast). Får stå ut till 31 Mars iallafall =( ...

Puss och kram på er alla ...

No comments:

Post a Comment