Wednesday, March 3, 2010

Första Inlägg...

Hum, börja blogga. Slöseri med tid, eller kul grej?

Nej kul grej hoppas jag. Ett ställe att få ur sig allt skit man har på hjärtat :P. Största anledningen till att jag skaffar en blogg är för att jag skall iväg på praktik i Qatar väldigt snart och många av mina vänner vill att jag uppdaterar dem. Tänkte att det kanske är enklast med en blogg då ...

Kanske skall förklara mig lite. Jag läser till byggingenjör på Karlstads universitet, och tar förhoppningsvis examen VT 2011. Min klass verkar vara "tjat-klassen" som alltid får som de vill. Vi insåg att praktik var en för länge sedan borttagen kurs, då en student hade klagat på den (dummis) och ansågs ha rätt. Vår klass ansåg motsattsen och ville återskapa kursen. Efter mycket tjat och kämpande, fick vi till slut vår vilja genom och en kurs vid namnet "lärande i arbetslivet" bildades (kursen fick ej heta "praktik", men vad spelar det oss för roll...?)

Duktiga som vi (många av oss) är, hade vi redan ordnat med praktikplatser, och nu har jag äntligen köpt min biljett. Skall faktiskt bliii riktigt skönt att åka till ett varmt land i två månader (det snöar ju liksom fortfarande i Sweiiiid böh).

Ja... har inte så mkt mer att säga just nu tror jag. Men vi hörs lite senare igen puss puss

No comments:

Post a Comment