Friday, July 9, 2010

watertornet :P

(Detta är en bil, byggd av många olika ingenjörer på Kalrstads universitet, nu håller de på att bygga en för 2010, den är blå, snygg som fan!)


(Utsikt från vattentornet)




Kom nyss (!!) hem från universitetet. Klockan 19.00 altså. Visst låter det duktigt. Men jag gjorde bara ett enda tal :P resten av tiden prata jag bort och gjorde annat kul. Man måste ju vara social IBLAND också :P

En tjej som jag precis lärt känna, frågade mig om jag kunde följa med henne ut när vi satt där och plugga. Hon skulle röka. Men den där rökpausen tog nog över 2 timmar! Hon berätta massvis med saker för mig. Något viktigt som har hänt henne och som hon är väldigt frustrerad över. Tyckte faktiskt synd om henne, ville hjälpa, men har ingen makt, tyvärr...
Det hela började med att jag visste en pytteliten grej om henne. Hon försökte få ur mig det, hon ville se hur mycket jag visste. Men jag visste ju i stort sätt bara en mening, och först ville jag inte ens säga den. Men hon frågade om frågan flera gånger. Och när det väl kom ur mig så sa hon "häng med mig ut för jag vill inte att de andra skall höra".

Efter lunchen gick vi till kronoparkens vattentorn, som tydligen har öppet i sommar. Vi gick tipspromenad och jag vann en miniräknare =). Uppe i tornet hade vi utkik över Karlstad (allt för att slippa plugga).
Men tillbaka till skolan och differentialekvationer var det ! Helvete vad tråkigt...

Puss & kram gullebarn

No comments:

Post a Comment